تغذیه

مکمل های بدنسازی و افزایش عملکرد: آنچه باید بدانید

چرا برخی از بدنسازان و ورزشکاران از مکمل های غذایی استفاده می کنند؟

برخی از بدنسازان و ورزشکاران از مکمل های غذایی برای بهبود قدرت، توده عضلانی و انرژی خود استفاده می کنند. با این حال، بسیاری از این نوع محصولات حاوی مواد مضر هستند. همچنین، برای برخی از مواد، از جمله گلوتامین، کولین، متوکسی ایزوفلاوون، کورستین، آسپارتات روی / منیزیم، اکسید نیتریک و ال-آرژنین، شواهد واضحی مبنی بر بهبود عملکرد ورزشی وجود ندارد.

آیا مکمل های غذایی ضروری هستند؟

بسیاری از ما می توانیم تمام نیازهای غذایی خود را از طریق غذا تامین کنیم. ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی مکملی را در صورت نیاز توصیه می کنند – برای مثال، ویتامین D اگر زیاد آفتاب نمی خورید و ویتامین D کمی دارید، یا ویتامین B12 اگر در جذب ویتامین B12 از غذا مشکل دارید (از جمله بسیاری از افراد بالای 50 سال و آن ها). با کم خونی خطرناک یا اختلالات گوارشی) یا اگر از یک رژیم گیاهخواری یا گیاهخواری پیروی می کنید که حاوی سطوح کافی ویتامین B12 نیست.

آیا مکمل های غذایی افزایش دهنده عملکرد موثر هستند؟

بله بسیاری از مکمل ها می توانند در مواقع نیاز باعث افزایش عملکرد ورزشی شوند. البته نوع مکمل، میزان و زمانبندی مناسب مکمل گیری عوامل اصلی برای جواب گرفتن یا نگرفتن محسوب می شود.

آیا مکمل های بدنسازی بی خطر هستند؟

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) هشدار می دهد که مواد تشکیل دهنده پنهان خطرناک یک مشکل فزاینده در محصولاتی هستند که برای بدنسازی تبلیغ می شوند. مصرف کنندگان ممکن است ناآگاهانه محصولاتی را که حاوی ترکیبات دارویی تجویزی، مواد کنترل شده و سایر مواد تشکیل دهنده هستند مصرف کنند. مکمل‌های بدنسازی اغلب با استروئیدهای آنابولیک تقلبی می‌شوند که انواع تغییر یافته هورمون‌های مردانه برای افزایش توده عضلانی طراحی شده‌اند. آسیب کبدی ناشی از مصرف مکمل های غذایی بدنسازی در سال های اخیر افزایش یافته است. محصولات بدنسازی شایع ترین علت آسیب کبدی هستند که با مصرف مکمل های گیاهی و رژیمی مرتبط هستند. محصولات حاوی محرک های BMPEA یا DMAA می توانند مشکلات سلامتی جدی ایجاد کنند. مکمل‌هایی که دارای برچسب حاوی گیاه Acacia rigidula هستند اغلب حاوی BMPEA هستند، اگرچه BMPEA در این گیاه وجود ندارد و یک ماده غذایی نیست. محصولات حاوی DMAA که به عنوان مکمل های غذایی به بازار عرضه می شوند غیرقانونی هستند. در سال 2013، FDA شروع به اقدام برای حذف این محصولات از بازار کرد. با این حال، DMAA هنوز در برخی از محصولاتی که به عنوان مکمل به بازار عرضه می شوند، از جمله با نام های مختلف، مانند روغن شمعدانی، یافت می شود. برخی از مکمل های غذایی ممکن است با داروها یا مکمل های دیگر تداخل داشته باشند. برخی از ویتامین ها و مواد معدنی در دوزهای بالا مضر هستند. قبل از استفاده از مکمل های غذایی برای بدنسازی یا استقامت، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید.

پایگاه داده برچسب مکمل های غذایی

پایگاه داده برچسب مکمل های غذایی – پروژه ای از موسسه ملی بهداشت – تمام اطلاعات موجود در برچسب های بسیاری از مارک های مکمل های غذایی موجود در ایالات متحده را دارد. کاربران می‌توانند مقدار یک ماده مغذی فهرست‌شده روی برچسب را با مقادیر توصیه‌شده دولت مقایسه کنند.

وب سایت: https://dsld.od.nih.gov/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *